Data ostatniej aktualizacji: 28.03.2024r.
Deklaracja Dostępności
W stosunku do w/w stron przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych. W tym celu
skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Intern Inclusion Initiative, (http://checkers.eiii.eu/ ). Z przeprowadzonego testu wynika, że:
strona internetowa http://www.sdsmragowo.pl/ spełnia wymagania w 99 %, strona internetowa https://sdsmragowo.nowybip.pl/ spełnia wymagania w 98 %.
Serwis https://sdsmragowo.nowybip.pl/ został zaprojektowany tak, aby był możliwy do obsłużenia dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od używanej technologii, oprogramowania lub posiadanej dysfunkcji. Jeżeli masz jakieś uwagi albo komentarze skontaktuj się z nami.
Serwis jest zgodny ze standardami W3C: HTML 5 oraz WCAG 2.0.
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
- Zmiana wielkości czcionki,
- Zmiana odstępów w tekście (między znakami, słowami, liniami),
- Zmiana kontrastu.
Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. Informacje dodatkowe publikacja strony http://www.sdsmragowo.pl/ (w aktualnej wersji):., publikacja strony https://sdsmragowo.nowybip.pl/:, strony są aktualizowane na bieżąco, kontakt w sprawie dostępności cyfrowej i adres instytucji: Środowiskowego Domu Samopomocy w Mrągowie, ul. Królewiecka 34; e-mail: biuro@sdsmragowo.pl
Ośrodek dołoży wszelkich starań, aby dostępność i użyteczność istotnych elementów stron internetowych była na poziomie WCAG 2.0.
Dostępność architektoniczna obiektów Ośrodka
Budynek Środowiskowego Domu Samopomocy w Mrągowie przy ul. Królewieckiej 34 jest przystosowany dla osób z niepełnosprawnością ruchową w następującym zakresie:
1.budynek posiada windę do przemieszczania się dla osób niepełnosprawnych miedzy piętrami oraz platformę schodową (z przodu budynku)
2. placówka posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych (z tyłu budynku) ,
3. na terenie budynku zamontowane są pochwyty w celu zapewnienia bezpieczeństwa,
4. schody posiadają strukturę antypoślizgową.
5. toalety są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową,
Dostępność budynku dla osób z innymi niepełnosprawnościami:
1. w budynku nie ma pętli indukcyjnych,
2 .w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących,
3. w budynkach w chwili obecnej nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
4. do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem,
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest
Marcin Widuto, biuro@sdsmragowo.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 89 741 22 12. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.
Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.